Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Srovnání výukových metod v různých plaveckých školách či centrech.
Češnerová, Markéta ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Tématem této práce je srovnání výukových metod v plaveckých školách či centrech. Práce je zaměřena na děti předškolního věku. V teoretické části se věnuji charakteristice plávání a jeho významu pro lidský organismus. Věnuji se věkové skupině předškolních dětí a jejich věkovým zvláštnostem, metodám plavecké výuky a využívání plaveckých pomůcek. Praktická část této práce se zabývá rozdíly v použitých výukových metodách ve třech plaveckých školách, využíváním plaveckých pomůcek a zhodnocením kvalifikace cvičitelů plavání. Klíčová slova Plavecká výuka, děti, předškolní věk, plavecká škola, výukové metody, plavecké pomůcky, učitel, cvičitel.
Plavecké pomůcky ve výuce osob s mentálním postižením
Komárková, Kateřina ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Hubená, Kristýna (oponent)
Název: Plavecké pomůcky ve výuce osob s mentálním postižením Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je zaměření se na efektivní využívání plaveckých pomůcek v učení mentálně postižených jedinců. Záměrem práce je prostřednictvím dotazníku získat informace od učitelů plavání osob s mentálním postižením v České republice. Následně ze získaných dat vzešlých z dotazníkového šetření navrhnout optimalizaci využití plaveckého nadlehčení i dalších plaveckých pomůcek během pohybového učení ve vodě. Metody: Pro výzkum byla zvolena metoda dotazníkového šetření, kterého se účastnili učitelé plavání, kteří se dlouhodobě věnují dané problematice. Prostřednictvím dotazníkového šetření se autorka snaží hlouběji prozkoumat a analyzovat úroveň plavecké výuky v praxi. Získaná data z dotazníkového šetření byla důkladně analyzována a utříděna do jednotlivých tabulek. Výsledky: Výzkum prokázal, že v českém prostředí u osob s mentálním postižením dochází k inkluzi do plavecké výuky. V českém prostředí nelze hovořit bezprostředně o plavecké výuce osob s mentálním postižením, protože výuka zahrnuje i jiné druhy zdravotního postižení. Při plavecké výuce dochází k využívání služeb asistenta. Určité pomůcky jsou ve výuce preferovány a některé se naopak nevyužívají. Využívání plaveckých pomůcek je ve výuce ovlivněno odbouráváním...
Plavecký výcvik dětí se specifickými poruchami učení v mladším školním věku
Šťastná, Hana ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Práce reflektovala působení základního plaveckého výcviku a vodního prostředí na úroveň jemné motoriky horních končetin u žáků se specifickými poruchami učení. Součástí práce je srovnání se skupinou stejně starých žáků se specifickými poruchami učení, kteří se základního plaveckého výcviku neúčastnili. Hlavním cílem diplomové práce bylo sledovat skupinu žáků pražské soukromé základní školy, která je zaměřená na výuku dětí se specifickými poruchami učení, a vyhodnotit případné změny jemné motoriky horních končetin. Ve vybrané skupině žáků měly všechny děti diagnostikovanou jednu či kombinaci specifických poruch učení jako jsou vývojová dysfázie, dyspraxie, dysgrafie, dyslexie, syndrom ADHD a Aspergerův syndrom, ve věku osm až deset let. Jednalo se o povinný základní plavecký výcvik ve 3. třídě, který probíhal ve školním roce 2018/2019 a kterého se účastnilo patnáct žáků. Na začátku výcviku proběhlo vstupní testování jemné motoriky horních končetin a test úrovně základních plaveckých dovedností. Výstupní testování proběhlo v únoru 2019 po absolvování dvaceti hodin výcviku. Pro porovnání úrovně jemné motoriky bylo provedeno testování další skupiny žáků s výše uvedenými poruchami učení stejného věku, kteří základním plaveckým výcvikem neprošli. Klíčová slova plavecký výcvik, specifické poruchy učení,...
Vliv plavání na zvyšování flexibility jako složky obratnosti žáků základních škol na Lounsku.
Benková, Veronika ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Vliv plavání na zvyšování flexibility jako složky obratnosti žáků základních škol na Lounsku. AUTOR: Bc. Veronika Benková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Irena Svobodová ABSTRAKT Cílem mé diplomové práce je zjistit, jak základní plavecký výcvik na Lounsku dokáže ovlivnit kloubní pohyblivost u dětí mladšího školního věku a zároveň porovnat výsledky naměřené skupiny s podobným a již uskutečněným výzkumem z roku 2015 a 2018. K dosažení výsledků jsou použity ověřené testy kloubní pohyblivosti. Testování proběhne celkem dvakrát. Před začátkem a na konci plaveckého výcviku, tedy po skončení deseti dvouhodinových lekcích. Tento výzkum potrvá zhruba deset týdnů. Testování proběhne na dvou základních školách. Testované osoby byly rozděleny dle pohlaví na chlapce a dívky a zároveň i na neplavce a plavce. Teoretická část se zabývá charakteristikou mladšího školní věku, motorickými schopnostmi, zvláště kloubní pohyblivostí, plaveckým výcvikem a plaváním. V praktické části popisuji jednotlivé testy flexibility a výsledky těchto testů. Z práce vyplynulo, že plavání napomáhá rozvoji flexibility, ale v porovnáním s předchozími výzkumy se úroveň pohyblivosti i míra zlepšení zhoršuje. Dívky, plavci a žáci ze školy B dosáhli lepších výsledků v pretestech i v posttestech než chlapci,...
Plavecký způsob kraul a jeho výuka v kurzech plavání u dětí mladšího školního věku
Stasová, Petra ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Cílem práce je zjištění nejčastěji se vyskytujících chyb u dětí mladšího školního věku v plavecké technice způsobu kraul. Dalším cílem práce je na základě vypracovaného tréninkového plánu, v rozsahu šestnácti hodin, odstranit chyby v technice daného plaveckého způsobu. Nedílnou součástí práce bude zmapovat uplavanou vzdálenost na začátku sledování a následně na konci aplikace tréninků. Teoretická část práce se zabývá problematikou a popisem plaveckého způsobu kraul. Praktická část práce je tvořena záznamem a následným vyhodnocením jednotlivých chyb dle popisu dětské techniky plaveckého způsobu. Ke zpracování výsledků práce budu používat metody pozorování, škálování, testování a pro vyhodnocení výsledků bude použita statistická metoda zpracování získaných dat. Zjištěné výsledky práce ve většině korespondují s popisem dětské techniky plaveckého způsobu kraul.
Plavání dětí do věku šesti let
Zíková, Andrea ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
8 ABSTRAKT Tato bakalářská práce se zabývá plaváním dětí od 6 měsíců do 6 let. Sleduje vývoj dětí v jednotlivých věkových skupinách, a to v kojeneckém, batolecím a předškolním věku. Cílem práce je srovnání dvou baby klubů, baby klubu Juklík a baby klubu Vodníček. U obou klubů budou porovnány způsoby vedení plavecké výuky, používané metody výuky i stanovené cíle v jednotlivých věkových obdobích. KLÍČOVÁ SLOVA Plavání dětí, plavecká výuka, plavání batolat, plavání kojenců, plavání předškolních dětí, plavecké pomůcky
Vliv plavání na zvyšování flexibility jako složky obratnosti žáků základních škol
Dvořáková, Marcela ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je observace ovlivnění kloubní pohyblivosti prostřednictvím plavecké výuky u dětí mladšího školního věku. Pro tato zjištění jsou použity ověřené testy kloubní pohyblivosti. Testování proběhne celkem dvakrát, na počátku a na konci plaveckého výcviku v jednom pololetí. Testování proběhne u dvou skupin dětí. První skupinu tvoří žáci, kteří se účastní povinné plavecké výuky. Druhou skupinu tvoří děti, které pravidelně dochází na plavecký trénink plaveckého oddílu v Brandýse nad Labem. Dále byly testované osoby rozděleny na plavce a neplavce a na chlapce a dívky. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou motorických schopností se zaměřením na flexibilitu, charakteristikou dětí mladšího školního věku a plaveckým výcvikem a plaváním. Praktická část je tvořena popisem experimentu a rozborem výsledků jednotlivých testů flexibility. Z výsledků práce vyplynulo, že plavání je vhodným prostředkem pro rozvoj flexibility. Bylo potvrzeno zlepšení u všech zkoumaných skupin. KLÍČOVÁ SLOVA motorické schopnosti, flexibilita, plavání, plavecký výcvik, mladší školní věk, motorické testy, žák
Plavecký výcvik žáků na 1. stupni ZŠ
Neumannová, Denisa ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Práce se zabývá plaveckou výukou žáků na prvním stupni základní školy. Úkolem teoretické části je ukotvení základní plavecké výuky pro žáky prvního stupně v plaveckých školách. Praktická část je zacílena na zjištění plavecké úrovně dětí na základě vstupního a výstupního testu základních plaveckých dovedností. Dalším úkolem v praktické části je tvorba dvacetihodinového výukového plánu a návrh školního vzdělávacího programu. Mezi hlavní metody výzkumného šetření je zařazeno pozorování a bodové hodnocení základních plaveckých dovedností s následujícím zhodnocením a srovnáním získaných dat. KLÍČOVÁ SLOVA význam plavání, mladší školní věk, plavecké školy, základní plavecký výcvik, základní plavecké dovednosti
Srovnání výukových metod v různých plaveckých školách či centrech.
Češnerová, Markéta ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Tématem této práce je srovnání výukových metod v plaveckých školách či centrech. Práce je zaměřena na děti předškolního věku. V teoretické části se věnuji charakteristice plávání a jeho významu pro lidský organismus. Věnuji se věkové skupině předškolních dětí a jejich věkovým zvláštnostem, metodám plavecké výuky a využívání plaveckých pomůcek. Praktická část této práce se zabývá rozdíly v použitých výukových metodách ve třech plaveckých školách, využíváním plaveckých pomůcek a zhodnocením kvalifikace cvičitelů plavání. Klíčová slova Plavecká výuka, děti, předškolní věk, plavecká škola, výukové metody, plavecké pomůcky, učitel, cvičitel.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.